Insparken 2026

VÄLKOMNA TILL HÖSTENS INSPARK 2026!

Är du ny student och är antagen till Systemvetenskap i Uppsala? Då har du hittat helt rätt! Här kan du anmäla dig till höstens inspark, du bör även ha fått ett mail med välkomstbrev med mer information och länkar till olika grupper och sidor du bör gå med i, dubbelkolla din skräppost och hör annars av dig till föreningen via mail.

Vad är Insparken?
Insparken är den bästa perioden för dig som recce att introduceras till Uppsalas fantastiska studentliv och knyta vänskapsband för livet! Här tas du väl om hand om av dina faddrar, kaptener och generaler från årskursen över er som håller dig upptagen med roliga events och upptåg – du kommer inte ha en tråkig sekund!

När är Insparken?
Insparken pågår under de fyra första veckorna av plugget och startar måndag den 31/8. Ni behöver inte oroa er för att hamna efter i plugget – aktiviteterna kommer alltid vara på eftermiddagar/kvällar och alla är med i denna gemenskap.

Varför ska jag vara med i Insparken?
För att det är en helt otroligt rolig upplevelse som endast sker under dina första veckor på universitetet! För många är det höjdpunkten och ett fint minne under hela studietiden. Det är ett jättebra sätt att lära känna dina nya kursare, uppleva Uppsala och få en inblick i föreningens arbete för er studenter. Vi faddrar är supertaggade på att få hänga med er och hitta på massa skoj och bus!

HUR går jag med?! (detta är samma checklista som finns i välkomstbrevet så om du redan gjort den kan du bortse från detta)

Steg 1: Ladda ner appen Orbi

Ladda ner appen Orbi och skapa ett konto. Det är i denna app du anmäler dig till insparken och köper biljetter till alla föreningens framtida event!

Steg 2: Ansök om medlemskap i Orbi

När du har skapat ditt konto i Orbi klickar du HÄR för att ansöka om medlemskap i Uppsala Systemvetare, på Orbi. Klicka på ”Köp” (det är helt gratis) så godkänner vi din ansökan så snabbt vi kan.

Steg 3: Välj ditt startpaket (Inspark eller Medlem)

Här väljer du ett av följande två alternativ beroende på om du ska vara med på insparken eller inte:

  • Alternativ A (Jag SKA vara med på insparken): Köp din biljett HÄR. Då ingår både anmälningsavgiften för insparken (225kr) och medlemsavgiften till föreningen (150kr). 
  • Alternativ B (Jag ska INTE vara med på insparken): Klicka HÄR för att endast betala medlemsavgiften (150kr) till föreningen.

Steg 4: Registrera dig i eBas

Efter att du har betalat föreningsavgiften via någon av länkarna i Steg 3, måste du registrera dig officiellt i vårt medlemssystem. Skapa ditt användarkonto i eBas HÄR. Nu är du medlem i Uppsala Systemvetare! 

Steg 5: Häng med i våra kanaler!

  • För din klass: Gå med i Facebook-gruppen för din nya klass HÄR. Här skickar vi ut dagliga, viktiga uppdateringar. Du kommer även kunna använda denna grupp för att kommunicera med dina nya kursare och få information från föreningen.
  • För insparken: Följ insparkens Instagram HÄR! Här hittar du schema, poängjakt och mycket annat kul.
  • För kurserna: Läs mer om dina kurser och vilken kurslitteratur du behöver HÄR.

Missa inte: Håll utkik på våra sociala medier, Instagram och Facebook, så att du inte missar några nyheter. Snart släpper vi vår insparksvideo där årets tema äntligen avslöjas!


Förskottskramar från höstens generaler,
Nora och Maya <3