Företagskväll 22/2
Vill du ha chansen att få prova på ditt drömjobb och samtidigt få träffa framtida arbetsgivare?
Releye är ett innovativt konsultföretag som utvecklar kundrelationer genom verksamhetskompetens, branscherfarenhet och effektiva IT-stöd. Vi implementerar IT-lösningar med fokus på sälj-, marknad- och kundserviceprocesserna, ofta i kombination med mobila initiativ. För oss är det viktigt att utveckla nya idéer tillsammans med våra kunder. Och ha roligt när vi gör det.
Riskkapitalisten MoMoney har nyligen gått in med ett betydande belopp då de tror produkterna kommer slå hårt världen över.
Beskriv hur ni vill att ”allt” relaterat till IT ska hänga ihop för att Coolstuffs nya och gamla kunder ska känna sig attraherade och som en del av den premiumlivsstil som märket förmedlar.
Connectel är ett internationellt telekommunikations företag som dagligen levererar tjänster, support och konsulting inom de allra flesta områden som rör IT och telefoni. Vi erbjuder ett unikt fokus inom områden som konsulting, utveckling, projektledning och utbildning. Vi vill lära oss fler och bättre saker som kan förenkla och skapa värde för de vi arbetar med, och så vill vi gärna bli några till som kan hjälpa oss i denna strävan framåt.Under företagskvällen kommer Connectel att ge er som är intresserade av deras företag 90 minuter att skapa en prototyp av en mobilapplikation som behandlar området ”Hur inlärning mellan studenter skulle kunna bli bättre”. Där arbetat kommer att grunda sig i kreativitet, rolluppdelning, struktur och leverans. Alltså en projektgrupp i sin natur. Man kommer att använda sig av gratis online-verktyg för att genomföra uppgiften, där man kan ta med sig en egen dator men det fungerar även på mobila enheter. (Både Apple och Android)
Det tredje företaget som kommer komma är Affecto, som dessutom är vår nya samarbetspartner!Affecto är marknadsledande som konsultföretag inom Business Intelligence och arbetar med att hitta relevanta insikter i data och hjälpa till med analys, rådgivning och implementation. Affecto är verksamma inom Business to Consumer (B2C), Industri och Energi samt i finansiella och offentliga sektorn.
Case:
Ni har blivit ombedda att göra en analys av bolaget Godisfabrikens försäljning av olika godissorter, bolaget producerar två typer av godis, Naturgodis och Lösgodis. Dessa två godissorter består av fem produkter. Godisfabriken säljer sitt godis till tre olika butiker i landet och vill nu se hur det går med försäljningen av godiset. De har därav kontaktat er för att ni skall hjälpa till att göra en analys av försäljningsdatat och presentera det på ett lämpligt sätt. Ni kommer arbeta i grupper för att få fram en visualisering som täcker godisfabrikens krav och sedan presentera er lösning.
Casevinnare blir den grupp som gör den bästa presentationen och den bästa lösningen så att försäljningschefen får en bra överblick av godisförsäljningen.
Mer ingående detaljer och data som ni behöver för att lösa caset får ni på plats, känslig information ska ej läggas ut på Facebook….
Swedbank kanske inte behöver så mycket av en introduktion, eftersom de flesta antagligen redan har hört om banken sedan tidigare. Men med ca 8 miljoner privatkunder och 600 000 företagskunder i Sverige, Estland, Lettland och Litauen är Swedbank den med flest kunder i alla dessa länder. På deras IT-avdelning jobbar man med IT Management, och att få in Swedbank i framtiden genom digitalisering och förändring i arbetssätt.
”How would you improve Swedbank’s Internet bank to make it more user friendly?”
Anmälan är stängd.
Visa gärna att du kommer genom att attenda Facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/382577238768888/
Om du får förhinder: maila naringsliv@systemvetenskap.nu så snart du kan så någon annan kan få din plats.